Trwa ładowanie proszę czekać ...

Pozycjonowanie, czyli walka o odbiorcę.

23 lutego 2017

Wysoka pozycja strony internetowej w wyszukiwarce przekłada się w oczywisty sposób na liczbę odwiedzin. Nic, więc dziwnego, że twórcy stron internetowych dbają o to, aby zająć jak najwyższe miejsce w rankingu wyszukiwarek. Całokształt działań z tym związanych określa się, jako pozycjonowanie.

Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych?
Pozycja strony w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników. Wpływa na nią między innymi konkurencja. O wiele trudniej pozycjonuje się strony w oparciu o bardzo popularne frazy. Łatwiej wypozycjonować stronę na nietypowe frazy, niż na tak popularne, jak „nieruchomości”, „wakacje” czy „smartfony”. Pozycja strony uzależniona jest także od ilości i jakości linków zamieszczonych na innych stronach, które prowadzą do strony pozycjonowanej. Nazywane są one linkami zwrotnymi, czyli „back links”. Kolejne czynniki wpływające na wynik strony w wyszukiwarkach to jej content (treść) oraz budowa, przede wszystkim kod strony oraz struktura wewnętrznego linkowania.

Najprostsze sposoby na poprawę pozycji strony w wyszukiwarkach
Nie trzeba być pozycjonerem, ani korzystać z usług profesjonalistów w tym zakresie, aby poprawić pozycję strony w rankingach wyszukiwarek. Oczywiście, profesjonalne pozycjonowanie to najprostsza i najszybsza droga do wypromowania strony. Jednak, nawet prowadząc stronę zupełnie hobbystycznie, można zadbać o jej pozycję. Podstawową kwestia jest dostarczanie odbiorcom wartościowych oraz unikalnych treści. Warto również udzielać się na forach internetowych, pamiętając o tym, aby umieścić w sygnaturce link do strony. Można też dodać stronę do katalogów stron, zwłaszcza tych większych, o szerszym zasięgu. W przypadku prowadzenia strony firmowej, lepiej zastanowić się nad powierzeniem pozycjonowania profesjonaliście np. niezależnemu pozycjonerowi lub firmie pozycjonerskiej. Nieodpowiednie pozycjonowanie może, bowiem przynieść wiele szkód. Zablokowanie strony firmowej w wyszukiwarce to bardzo dotkliwa kara, która niesie ze sobą także straty finansowe.

Należy pamiętać o tym, że pozycjonowanie powinno być procesem ciągłym. Jednorazowa akcja zda się na nic. Powinien to być też proces długotrwały. Wszyscy, którzy liczą na natychmiastowe efekty, mogą poczuć się zawiedzeni. Na rezultaty pozycjonowania trzeba czekać. Czasami tydzień, czasami miesiąc, niekiedy pół roku i dłużej. Wyniki mogą się różnić od zakładanych na początku. Nie ma, bowiem 100 % gwarancji, że pozycjonowanie wywinduje daną stronę na konkretną pozycję w rankingach wyszukiwarek.