Trwa ładowanie proszę czekać ...

Kilka sposobów na zlecanie treści.

23 lutego 2017

Stworzenie unikalnej i zgodnej z zasadami SEO treści wcale nie jest prostym zadaniem. Nie każdy z nas urodził się przecież z tzw. „lekkim piórem”, a znajomość reguł SEO copywritingu nie jest obowiązkowa. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem wydaje się zlecenie napisania treści promocyjnych specjalistom w tej branży. Mamy kilka możliwości do wyboru.

Skorzystanie z usług niezależnego copywritera
Copywriterzy oferują usługi pisania tekstów. Możemy zamówić u nich dowolny rodzaj treści od tekstu ulotek, przez opisy produktów w sklepie internetowym, po eksperckie artykuły sponsorowane. Doświadczenie, które posiada copywriter pozwoli podnieść jakość naszej strony oraz przyspieszyć jej promocję. Największą zaletą niezależnych copywriterów są niższe ceny ich usług. Copiwritera nie musimy rzecz jasna zatrudniać na etat, choć w przypadku regularnego zlecania większej ilości tekstów, warto rozważyć taką możliwość. Zdecydowana większość copywriterów pracuje jednak w oparciu o pojedyncze zlecenia.

A może agencja copywriterska?
Agencja copywriterska to doskonały wybór, gdy poza treścią na naszą stronę potrzebujemy również innego rodzaju materiałów np. infografik. Profesjonalna agencja z pewnością sprosta takiemu zadaniu zapewniając nam kompleksowość usług. Da nam również możliwość otrzymania faktury VAT, co w przypadku pojedynczych copywriterów jest często niemożliwe. Nie wszyscy copywriterzy mają założoną działalność gospodarczą. Musimy wówczas zawierać umowy o dzieło lub zlecenie. Jeżeli zależy nam na otrzymaniu faktury, wybierzmy raczej agencję albo w momencie szukania copywritera postawmy taki warunek.

Pośrednicy w zlecaniu treści
Okazuje się, że wcale nie musimy kontaktować się bezpośrednio z copywriterami, aby zlecić napisanie treści. Możemy skorzystać z jednej z platform, które stanowią rodzaj pośrednika między copywriterami, a osobami poszukującymi treści. Platformy te dysponują zazwyczaj bazą gotowych tekstów, dostępnych od ręki. Można tu jednak również zlecić konkretny tekst. Do najciekawszych serwisów tego typu w Polsce należą Textmarket.pl, Textbroker.pl oraz Gieldatekstów.pl. Można założyć w nich bezpłatne konta i przejrzeć dostępne w bazach artykuły.

Bez względu na to, który sposób zlecania treści wybierzemy, możemy liczyć na sporą oszczędność czasu. Decydując się na wybór sprawdzonego i solidnego copywritera czy agencji mamy ponadto gwarancję, że teksty zamieszczane na naszej stronie będą profesjonalne, ciekawe oraz pozbawione różnego rodzaju błędów i usterek, a przy tym zoptymalizowane pod kątem SEO.