Trwa ładowanie proszę czekać ...

Kilka podstawowych zasad publikacji treści.

23 lutego 2017

Posiadając własną stronę internetową, możemy publikować na niej dowolne treści. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku publikacji na stronie zewnętrznej. Oczywiście, należy wówczas dostosować się do zasad wytyczonych przez właściciela. Jednak istnieje również kilka ogólnych reguł, które uczynią nasze treści bardziej wartościowymi.

Mów do odbiorcy prostym językiem!
Język użyty w publikacji to jedna z kluczowych kwestii. Musimy wziąć pod uwagę grupę docelową, do której skierowany jest tekst. Inaczej będziemy „mówić” do studentów, inaczej do prawników. W każdej sytuacji sprawdza się zasada unikania skomplikowanego słownictwa i zwrotów. Jeżeli możemy coś przekazać prostszym językiem, to po prostu zróbmy to. Gdy publikacja dotyczy zagadnień specjalistycznych, używajmy języka branżowego, ale w dalszym ciągu dbajmy o prostotę języka.

Pozwól odbiorcy na samodzielne wyciągniecie wniosków!
W niektórych tekstach autorzy usiłują być alfą i omegą. Tymczasem odbiorcy cenią sobie sytuację, w której mogą na podstawie tekstu sami dokonać pewnych ocen czy wyciągnąć wnioski. Dobrym przykładem są opisy produktów w sklepach internetowych. „Najlepszy!”, „Jedyny w swoim rodzaju!”, i oczywiście „Najtańszy!”. Ileż razy spotykamy się z tego typu określeniami w opisach? Konsument woli poznać konkretne cechy i zalety danego produktu i na tej podstawy dokonać oceny. Można stworzyć świetny opis produktu zachowując pełen obiektywizm, a jednocześnie wytwarzając w odbiorcach określoną potrzebę.

Unikaj prostych błędów!
Wydaje się, że poprawność tekstu pod względem ortograficznym, gramatycznym oraz interpunkcyjnym to oczywistość. Nie dla wszystkich! Najprostsze błędy można znaleźć nawet na poczytnych blogach czy profesjonalnych stronach firmowych. Tekst z błędami automatycznie zostaje odebrany, jako nieprofesjonalny. Dlatego wszystkie treści przeznaczone do publikacji powinny podlegać korekcie. Możemy wykonać ją sami lub korzystając z programów w pakietach biurowych. Jeżeli nie czujemy się na siłach zawsze możemy skorzystać z usług copywritera, dla którego pisanie tekstów to codzienność.

Starannie wybieraj strony, na których chcesz publikować!
Wybieraj witryny, które notują w miarę stabilny ruch oraz posiadają stałe grono odbiorców. Użytkownicy takich stron zazwyczaj ufają treściom, które są na nich zawarte i chętnie czytają nowe teksty. Przed publikacją warto poprosić właściciela strony o przedstawienie raportu np. statystyk Google Analitics.