Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jak samodzielnie pozycjonować stronę?

23 lutego 2017

Wiele osób, które są właścicielami stron internetowych zastanawia się, czy bez specjalistycznej wiedzy oraz odpowiednich narzędzi z warsztatu pozycjonera, można skutecznie i samodzielnie wypozycjonować własną stronę? Odpowiedź na to pytanie może być twierdząca. Jednak trzeba liczyć się z tym, że oszczędzając na kosztach profesjonalnego pozycjonowania, musimy zainwestować własny czas i energię.

Skuteczna strategia, czyli pozycjonowanie na „długi ogon”
Zwykłe pozycjonowanie na popularne, krótkie frazy może nie przynieść nam pożądanych efektów. Internauci nauczyli się, że wpisując w wyszukiwarce dłuższe, nietypowe zapytania, uzyskają bardziej precyzyjne wyniki. Pozycjonowanie long tail wymaga zmiany podejścia do pozycjonowania. Kluczową rolę odgrywa, bowiem content, czyli treść danej strony. Wyszukiwarka przy frazach tego typu nie bierze pod uwagę odesłań z innych stron, ale analizuje treść konkretnej witryny.

Należy, zatem skupić się na tworzeniu contentu, a więc zamieszczaniu na stronie jak największej liczby tekstów. Warto zadać o regularność takich działań. Samodzielne pisanie artykułów może przynieść spore oszczędności. Z punktu widzenia czytelnika powinny być one wartościowe i ciekawe. Wyszukiwarkę „interesuje” coś innego, a mianowicie liczba używanych słów.

Treści tworzone na potrzeby pozycjonowania log tail powinny być związane z podstawami funkcjonowania danej branży. To doskonały sposób, aby pozycjonując, jednocześnie zapoznać klientów z daną tematyką. Dla przykładu. Dla strony o kredytach bankowych możemy stworzyć artykuł na temat rodzajów kredytów udzielanych przez banki. Będzie on wartościowy zarówno dla odbiorcy, bo dostarczy mu podstawowych informacji w tym temacie, jak i dla wyszukiwarki, bo będzie zawierał wiele słów.

Korzyści płynące z pozycjonowania na „długi ogon”
Takie pozycjonowanie nie wymaga od nas nakładów finansowych. Wystarczy zdecydować się na samodzielne pisanie i publikowanie odpowiednich treści. Jednocześnie jest to bardzo skuteczna forma promocji strony. Ciekawe, pomocne treści przyciągają odbiorców. Dotykowo, cały czas podnoszą naszą pozycję w wynikach wyszukiwanie. Raz opublikowany artykuł winduje naszą stronę w rankingu nawet, jeżeli zrobimy przerwę w publikowaniu nowych treści.

W przypadku pozycjonowania short tail musimy natomiast myśleć o długofalowej strategii. Tutaj o żadnych przerwach nie może być mowy, bo brak działań skutkuje natychmiastowym spadkiem pozycji w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie long tail daje, zatem dużą niezależność, przy jednoczesnej gwarancji efektów.