Trwa ładowanie proszę czekać ...

Dlaczego tak ważna jest unikalność treści na stronach internetowych? Cz.2 Treść powielana w sieci.

23 lutego 2017

Treść powielona w obrębie jednej witryny internetowej niesie za sobą bardzo negatywne skutki, o czym wspomnieliśmy w poprzedniej części naszego artykułu. Podobnie jest z nieunikalnymi tekstami w Internecie. Tutaj problem jest jednak o wiele poważniejszy. W tej części artykułu postaramy się przybliżyć nieco te kwestie.


Z czego wynika problem nieunikalnych treści?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Bardzo często powody są zupełnie prozaiczne. Twórcom stron nie chce się tworzyć wartościowych i unikalnych treści. Zamieszczają zduplikowane teksty ze zwykłego lenistwa. Bardzo często po prostu nie mają świadomości, że treść jest skopiowana. Brakuje im czasu na napisanie własnych artykułów, a z drugiej strony nie mają funduszy, aby zamówić treści u copywritera lub w agencji copywriterskiej. Wybierają więc najłatwiejszą drogę.

Czasami zdarza się, że skopiowanie danego tekstu jest wymogiem. Najlepszym przykładem są serwisy, które zajmują się prezentowaniem usług firm działających na zasadzie franszyzy. Z podobnym problemem mają do czynienia sklepy internetowe sprzedające wysoko wyspecjalizowane produkty techniczne. Trudno jest stworzyć ich unikalny opis, a bywają również sytuacje, w których jest to wręcz zabronione.

Konsekwencje grożące za zamieszczanie nieunikalnych treści?
Zamieszczanie nieunikalnych treści grozi konsekwencjami dwojakiego rodzaju. Po pierwsze skutkuje problemami prawnymi. Należy mieć świadomość, że publikacja treści bez zgody autora jest niedozwolona przez nasze prawo. Dotyczy to zarówno treści tekstowych, jak i zdjęć, nagrań wideo oraz innych treści dostępnych w sieci.

Drugi rodzaj konsekwencji to kara algorytmiczna. Jest to kara nakładana na stronę, jeżeli nie są spełnione określone warunki. Związane są one głównie z algorytmem Panda. To algorytm stosowany przez Google, który umożliwia wyszukiwarce lepsze analizowanie strony pod kątem jakości. Strony uznane za mniej wartościowe lądują automatycznie na niższych pozycjach w rankingu wyszukiwarki. Jednym z kryteriów oceny jest właśnie ilość zduplikowanych treści.

Dbając o wysokie miejsce strony w rankingu wyszukiwarek należy, zatem przykładać ogromną wagę do tego, aby content był nie tylko wartościowy i ciekawy dla odbiorcy, ale również unikalny. Treści dedykowane pod konkretne, interesujące nas frazy kluczowe dają większą szansę na odniesienie sukcesu strony, a co za tym idzie, realizację założonych celów.

Źródło: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/161/dlaczego-tresci-na-stronie-powinny-byc-unikalne