Trwa ładowanie proszę czekać ...

Dlaczego tak ważna jest unikalność treści na stronach internetowych? Cz.1 Duplicat content w ramach strony.

23 lutego 2017

Ciekawe i unikalne treści to klucz do sukcesu każdej strony internetowej. Wartościowy content z jednej strony gwarantuje satysfakcję użytkowników, którzy liczą na wysokiej jakości materiały zarówno tekstowe, jak i graficzne, z drugiej zaś strony daje szansę właścicielowi witryny na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. Korzyści płynące z unikalnego contentu są ogromne i niezaprzeczalne. W tej części artykułu omówimy powielenie treści, czyli tzw. duplikat content w obrębie jednej strony internetowej.

Z czego wynika duplikat content w ramach strony internetowej
Powielić treść w obrębie strony jest bardzo łatwo. Wystarczy np. na stronie sklepu internetowego przypisać jeden produkt do kilku kategorii. Jego opis jest wówczas dostępny po wieloma adresami w ramach jednego serwisu. Na blogu możemy dodać artykuł w dwóch zupełnie różnych miejscach. Pasuje nam, bowiem tematycznie do kilku działów.

Do szczególnych przypadków duplikowania treści należy filtrowanie. To problem, który pojawia się przede wszystkim w sklepach internetowych, które chcąc zapewnić klientom szersze możliwości przeglądania produktów, dodają różne opcje ich filtrowania. Na pierwszy rzut oka problem jest niewidoczny. Jednak w momencie implementacji takich filtrów GoogleBotom odwiedzają poszczególne filtry w efekcie otrzymując takie same albo zbliżone wyniki.

Jak wykryć duplikacje tekstu w obrębie strony?
Wcale nie musimy do tego celu używać skomplikowanych narzędzi. Mamy do dyspozycji wyszukiwarkę Google, w której należy wpisać: site:nasza-domena.pl „tekst, który chcemy sprawdzić”. W miejsce nasza domena wpisujemy oczywiście adres strony, a w cudzysłowie tekst do sprawdzenia, który nie musi ograniczać się wcale do jednego zdania. Analizując otrzymaną listę wyników zorientujemy się, czy tekst jest powielony i w których miejscach.

Zduplikowane treści wewnątrz strony są sporym problemem. Przyczyniają się, bowiem do kłopotów z widocznością w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarka najzwyczajniej w świecie może mieć problem z określeniem, które treści są najbardziej relewantne w stosunku do zapytania wyszukiwawczego. Mając daną treść tylko pod jednym adresem algorytm Google uznaje ją za najlepszą dla danej frazy. Nie musi dokonywać żadnego wyboru. Właśnie, dlatego warto zadbać o to, aby treści nie powielały się w obrębie jednej witryny.

Źródło: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/161/dlaczego-tresci-na-stronie-powinny-byc-unikalne