Trwa ładowanie proszę czekać ...

Cztery powody, dla których warto blogować?

23 lutego 2017

Prowadzenie własnego bloga otwiera przed nami bardzo wiele ciekawych możliwości i jest fantastycznym sposobem na samorealizację. O tym, że warto prowadzić bloga nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jeżeli jednak istnieją jeszcze osoby nieprzekonane, przedstawione argumenty z pewnością zmienią ich nastawienie. Dlaczego zatem warto blogować?

Blog to skuteczne narzędzie promocji
Prowadzisz firmę? Zajmujesz się rękodziełem. Tworzysz ciekawe kursy internetowe? Bez względu na rodzaj działalności, blog może stać się wyjątkowo skutecznym narzędziem promocji. Oczywiście pod warunkiem, że jest odpowiednio prowadzony. Blog to doskonałe miejsce do prezentacji produktów i usług. Na przedstawienie ich od strony, która najbardziej interesuje klientów, czyli pod kątem użyteczności, rozwiązywania problemów, ułatwiania życia. Blog wśród narzędzi marketingowych zajmuje bardzo wysoką pozycję. Jego zasięg może być, bowiem ogromny.

Blog pozwala nawiązywać relacje
Nie ma skuteczniejszej metody na budowania relacji z odbiorcami, niż prowadzenie bloga. Osoby czytające wpisy blogowe, mogą swobodnie wyrażać własne zdanie, komentować, lajkować, udostępniać poszczególne treści. Dyskusje pod artykułami przyjmują niekiedy bardzo rozbudowaną formę. Stają się przyczynkiem do nowych postów. Bardzo ważne jest, aby bloger brał udział w dyskusjach, gdyż to umacnia więzi między autorem, a komentującymi. Dzięki dwustronnej komunikacji można w łatwy sposób dowiedzieć się, jakie tematy przyciągają czytelników.

Blogi łatwiej wypozycjonować
Aby skutecznie wypozycjonować statyczną stronę, trzeba się porządnie napracować. Tymczasem wpisy blogowe są bardzo dobrze indeksowane przez wyszukiwarki internetowe. Za sprawą dobrych nagłówków oraz ciekawej i wartościowej treści zawierającej właściwe słowa kluczowe, można znaleźć się bardzo wysoko w rankingach Google, właściwie bez konieczności pozycjonowania. Każdy post to sygnał dla Google, że nasz blog tętni życiem. Dobry content to w przypadku bloga podstawa.

Blog umożliwia wejście w rolę eksperta
Jeżeli dysponujemy wiedzą i doświadczeniem w konkretnej dziedzinie, być może warto podzielić się tym z innymi. To w Internecie ludzie szukają dziś odpowiedzi na swoje pytani i wątpliwości. Pisząc bloga możemy stać się prawdziwymi ekspertami. Nie musimy krzyczeć pogrubioną czcionką: JESTEM EKSPERTEM! Wystarczy to w odpowiedni sposób pokazać. Kluczową kwestią jest wartościowy content. Tekst warto wzbogacać od czasu do czasu ciekawymi nagraniami czy prezentacjami. Należy szukać kanałów, które pozwolą nam w najbardziej atrakcyjny sposób przekazać swoją wiedzę i umiejętności.