Trwa ładowanie proszę czekać ...

4 powody, dla których pozycjonowanie nie działa. Cz.2.

23 lutego 2017

W drugiej części naszego artykułu przedstawimy kolejne powody nieefektywnego pozycjonowania związane z konkurencją i naszymi błędnymi wyobrażeniami na jej temat. Działając w sieci nie jesteśmy samotną wyspą. Jeżeli posiadamy biznes w popularnej branży albo serwis internetowy dotyczący tematyki, która jest „na czasie”, musimy liczyć się z tym, że każdy nasz ruch będzie powodował reakcję ze strony konkurencji.

Nie liczenie się z przewagą konkurencji
To częsty błąd popełniany przez początkujących. Musimy zwracać uwagę na fakt, że firmy konkurencyjne istnieją na rynku kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat. W związku z tym mogą posiadać ogromna przewagę, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Wieloletnia obecność na rynku zapewnia również większą renomę. Nic dziwnego, że starsze strony osiągają wyższe pozycje w rankingach wyszukiwarek.

Nie możemy się łudzić, że te zaległości nadrobimy w krótkim czasie i za niewielkie pieniądze. Sukcesem będzie w tym przypadku wskoczenie do pierwszej setki wyników wyszukiwania dla najbardziej popularnych fraz z naszej branży. O byciu na samym szczycie rankingu można jeszcze na długo zapomnieć. Zastanówmy się, więc czy brak efektów pozycjonowania nie wynika z naszego złego podejścia. A może wyniki są, tylko nie potrafimy ich dostrzec ze względu na nasze wyśrubowane wyobrażenia?

Istnieją sposoby na ominięcie mocnej konkurencji. Nie walczmy z nią pozycjonując na jedną popularną frazę. Wybierzmy dziesięć słów kluczowych cieszących się mniejszym zainteresowaniem, które łącznie zapewnią nam całkiem niezły wynik i większy ruch na stronie, niż jedna popularna fraza.

Błędne założenie, że konkurencja pozostanie bierna wobec naszych działań
Nie można liczyć na to, że konkurencja będzie biernie przyglądać się naszym sukcesom w pozycjonowaniu. Jej wyprzedzenie spowoduje automatyczne zainwestowanie większych środków w pozycjonowanie. W sytuacji, gdy każdy chce być na szczycie rankingów, koszty pozycjonowania mogą, zatem nieustannie rosnąć. Powinniśmy być na to przygotowani. Pozycjonowanie to bardzo często wyścig szczurów, w którym uczestniczy mnóstwo stron.

Czy trzeba koniecznie brać w nim udział? Czasami lepszym rozwiązaniem może okazać się działanie na polu, gdzie konkurencji brakuje. Znajdźmy takie nisze w naszej branży. Poruszając się w ich obrębie mamy większą szansę na osiągnięcie wysokich wyników pozycjonowania dla każdego słowa kluczowego.