Trwa ładowanie proszę czekać ...

4 powody, dla których pozycjonowanie nie działa. Cz.1.

23 lutego 2017

Korzystając z usług profesjonalnych firm zajmujących się pozycjonowaniem, liczymy na określone efekty. Płacimy przecież za te usługi nie małe pieniądze. Oczywistym jest, że brak jakichkolwiek rezultatów działania, czyli nie osiąganie czołowych pozycji w rankingach wyszukiwarek powoduje naszą frustrację. Może być kilka powodów takiego stanu rzeczy. W tej części artykułu skupimy się na dwóch: pozycjonowaniu strony z automatycznym programem oraz pozycjonowaniu na nieodpowiednie frazy.

Pułapki automatycznego pozycjonowania
Wiele usług z zakresu pozycjonowania opartych jest na zasadzie pobierania opłaty, wyłącznie w momencie uzyskania zadowalającego efektu, czyli określonej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek. Jeżeli rezultatów pozycjonowania nie ma, usługobiorca nie płaci. Tak wygląda piękna i niezwykle zachęcająca teoria.
Niestety, na klientów firm pozycjonujących czekają pewne pułapki. Po pierwsze umowy płacenia z efekt są zawierane na pewien określony, minimalny czas. Wynosi on z reguły od 6 do 12 miesięcy. W przypadku zerwania umowy przed czasem klient musi liczyć się karami finansowymi.

Pozycjonowanie przebiega w sposób automatyczny. Wszystko odbywa się za pomocą specjalnego programu, do którego kopiowany jest adres pozycjonowanej witryny. Program losowo wybiera inne strony i umieszcza na nich linki do danej strony. Dla wyszukiwarki Google powinny być one sygnałem, że strona jest polecana przez innych. Niestety program zamieszczając linki działa zupełnie przypadkowo, co jest natychmiast wychwytywane przez Google.

Gdy usługodawca odkrywa, że takie pozycjonowanie nie przynosi żadnych efektów ma do wyboru podpisanie umowy z inną firmą i podwójne opłaty, albo zerwanie umowy z nierzetelną firmą przed czasem i płacenie kary. W obu przypadkach jest, więc stratny. Istnieje jeszcze gorszy scenariusz. Google odkrywając próbę manipulacji wynikami, może nałożyć na stronę karę. W rezultacie strona może zostać nawet całkowicie usunięta z wyszukiwarki.

Pozycjonowanie na nieodpowiednie frazy/b>
Niewłaściwy wybór fraz bardzo często skutkuje marnymi efektami pozycjonowania. Które frazy możemy nazwać niewłaściwymi? Takie, których nikt nie szuka np. „kawalerka z łazienką i balkonem na pierwszym piętrze”. Nieodpowiednie są także zbyt popularne i zbyt ogólne słowa kluczowe np. „nieruchomości”. Jeżeli posiadamy biuro obrotu nieruchomościami, lepiej wykorzystać bardziej precyzyjne frazy np. „wynajem nieruchomości Wrocław”. W przeciwnym razie zamiast pozyskać potencjalnych zainteresowanych naszymi usługami przyciągniemy np. studentów piszących referat na temat rodzajów nieruchomości. Wybierając frazy kluczowe należy zastanowić się przede wszystkim nad tym, czy faktycznie dają one szansę na pozyskanie klientów.